Zkouškové období začíná

01.07.2020 14:58

Jako první bych měla bezesporu zmínit start do zkouškového a loveckého života s tím spojeného naší nejmladší Ebi. Ta absolvovala 20.6.2020 zkoušky vloh v příjemné atmosféře a tak trochu v nepříjemném a těžkém prostředí pro pejsky, pod patronátem OMS Znojmo, místo Horní Dubňany

Bylo na ní hodně vidět, jak jí propršený a vysoký porost dělá obtíž se pohybovat, ovšem na druhou stranu se neustále snažila najít si to, co hledá. Nakonec jsme zvládly tyto zkoušky tak, jak jsme si předurčily, a to se známkou z hlasitosti 4. Máme tak aspoň jednu podmínku chovnosti za sebou a budeme se teď zaměřovat na výstavní povinnosti. Ve svém věku 10.měsíců méme přeci jen ještě na zkoušky čas a já si přeji, aby si moje holčička užila dětství jak se patří:-)
 
Povedlo se nám také absolvovat jarní svod ve svém domácím OMSu Blansko, kde nám byla potvrzena plnochrupost a tak si budeme doma jen všichni přát, abychom se všemi "tesáky" vydrželi až do věku 15. měsíců, kdy bude moci jít na bonitaci...
 
Jako další byla hned týden na to v plánu moje první zkušenost na "titulové soutěži". Vybrala jsem si Pohár OMS Trutnov. Mám to sice trochu z ruky, ale rozhodlo hned několi faktorů:
  •  krásná příroda (kde se ještě stále vidí dokonce i lesy, ačkoliv...více níže)
  •  pořadatelem je OMS, kde dělá kynologického předsedu člověk, kterého si velmi vážím a vím, že vše co dělá, dělá na 200%
  •  jednalo se o pohár pro více "ostatních plemen" nikoliv jen jezevčíky (a já si už tak nějak díky naší bandičce zvykla být i mezi jinými plemeny)
Bohužel tomu chtěl vývoj situace a já do poslední chvíle nevěděla, zda budu moci odjet skrze indispozici mojí dcerky. Dost na tom, že se tam těšila se mnou a místo toho ležela doma v horečce. Ta se naštěstí ukázala jako 1-denní virózka (slova doktorky), kterou děti občas mají. Nakonec jsem tedy v sobotu ráno v 4:30 vyrazila směr Chotěvice vstříc nové zkušenosti:-)
Už během cesty mi bylo jasné, že zkouška se narozdíl od předchozího víkendu odehraje v slunečném počasí, které naruší pravděpodobně jen lokální přívalové srážky. Dojela jse na místo jako jedna z posledních, nicméně jsem to stihla plus mínus 2min na čas. Po chvilce na kafíčko již byl nástup a já viděla, že mě čeká super skupinka pejsků, kde měli své zastoupení slídiči, teriéři a jezevčíci. Po uvítáni proběhlo losování společně s kontrolou tetování a já nevím proč vlastně čekám ještě někdy něco jinéhjo než poslední číslo - bylo tomu i tady a to č.14.
Díky němu jsem věděla, že zahájím den ve skupince 4 lidí na barvě. Musím říci, že lidsky jsme si sedli a hezky si pokecali během čekání ...
Šla jsem na barvu třetí, následování na cestě na řemeni v pořádku (komu by se taky chtělo na přímém slunci vymýšlet blbiny), přechod k barvě a hurá na to... Začátek ok, Badys mordu zaraženou k zemi i přes vysoky travinný porost a občasné malinní...první zlom nemám problém věřit, jde neomylně...ujišťuji jeho i sebe opakováním povelu, aby ho náhodou nenapadla nějaká blbost:-) Míjíme první cestu a najednou vidím, jak jeho kroky směřují neomylně z kopce dolů, kde stojí harvestor..nastartovaný harvestor...jestli mi do té doby nebylo hej, tak teď jsem myslím zapomněla i na to, jak se jmenuji....opět opakuji povel a věřím svému psovi ten po ověření "modelu vozu" se okamžitě vraci na barvu a krásně jí ve vyrytých nájezdových kolejích harvestoru vypracovává až na křížení z další cestou...zde zaváhá a já ještě chvilku jdu za ním, ačkoliv vidím jeho zvedlou hlavu a vrtění prutu...po chvíli ho stahuji k sobě...na další povel se sám opraví a my už docházíme ke kusu. Pro mne nejhorší máme za sebou. 
Lesní disciplíny v podobě slídění a vyhánění z houštin se nám daří a máme velkou kliku i v tom,že si Badys zvedl zajíce, který ho krásně povodil kolem nás v kruhu a tím pádem se nám také daří návrat do 10min od konce hlášení. 
Bohužel tak, jak jsem mu věřil první den, nejsem schopna být klidná a věřit v jeho schopnosti v den druhý. Jestli se na tom podepsala jeho nevolnost, která ho provázela celou noc a já ho litovala...viděla jak je nevyspaný...nevím. Každopádně lze pouze říci to, že jsem mu to pokazila já jako vůdce a nikoliv on jako lovecký pes. POTVRDIL MI co v něm je a teď už je pouze na mě, zda nechám jeho potenciál a dobrou povahu naplno využít nebo jej promarním.