BL Malacky - 13.6.2015

16.06.2015 18:12
Jako první jsem musela svoji obrovitánskou radost přenést také na rodiče Annie, kteří ji dali do vínku ty správné lovecké vlohy a tak zde kopíruju slova jim zaslaná a doplňuji dvěma fotečkami zástupců MORAVSKÝCH jezevčíků a pár řádek na konec s vlasními pocity....

"Jelikož moje mladší holčička už od zimy leze do přírodních nor, nedávno si úspěšně zapracovala při vyhnání lišky a následně i liščat, rozhodla jsem se jí netrápit na mřížku (nácvik nevypadal moc nadějně, není ochotna hlásit dvakrát u kotle, když má lišku za mřížkou..) a vyjela rovnou na Slovensko na BL.

Výsledek opíšu z rozhodcovské tabulky, ať se odprostím od pocitových výlevů:

1.start - ochotně vcházá do nory, 0:18s narážá na škodnú pred druhým zlomom, posuvá  a hlásí do konce kola ... 56b., II.cena, hlásič (2,4,4)
2.start - ochotně vcházá do nory, v čase 0:20s narážá na škodnú v 2.zlome, v čase 1:37 zatláčá do 3.kotla, kde ju otáčá a 7:26 vyháňá! ... 72b., I.cena, vyhaňač (4, 4, 4)

Doufám, že na ni jsou oba rodiče hrdí, stejně jako panička:-)

PS: k chovnosti bohužel ještě chybí prokázat hlasitost na stopě, ZV nám nevyšli kvůli hárání a bude to asi největší oříšek celkově, ale stále věřím, že se Annie rozhlásí na úroveň jak jsem zvyklá od své druhé feny..."



Dodám, že na zkouškách byla velmi příjemná atmosféra, kterou pro mě osobně dotvářel velmi podstatným dílem Rosťa Moučka se svým synem Jáchymem a kouzelným trpasličím drsňákem Bobem (Too Big To Fail Vitoraz)...kdo mě zná ví, že jen tito vzrůstem menší drsňáčci mě dokáží učarovat:-) Myslím, že bylo fajn pro nás oba, mít zde řekněmě "domácí" oporu! Navíc jsme si povídali jen o myslivosti a jak s pejsky dobře pracovat, což pro mě začátečnici (kterou bezesporu ještě dlouho budu), bylo velmi důležité, poučné a myslím, že to ani Rosťa sám neví, jaké vědomosti mi poskytl....

Výsledek Boba byl pro jeho vůdce stejně překvapivý, jak pro mne vyhnání moji prciny. Bob v prvním kole do nory zpočátku vcházel "s rozvahou", ale hned u druhého zlomu došlo pravděpodobně k chvatu (rozhodčí o tom byli přesvědčeni), ale Rosťa toto nenechával na nich - nevěřil, že by Bob něco takového udělal..puštění a dotlačení lišky do třetího kotle znamenalo po pěkné vytrvalé práci její otočení, ovšem jelikož se lišce povedlo v rozšíření před třetím zlomem znova otočit proti psovi, výsledek byl "Morda v mordě"...I.c. 64b.
V druhém kole měl smůlu na stejnou mrchu jak mi v prvním kole a nepovedlo se mu ji přehnat od třetího zlomu... II.c. 56b.

K výkonu své prcinky ... první kolo shodné s Bobovým druhým. No a to druhé...to druhé kolo...je 3dny po zkoušce a neustále ve mě "pýcha" a radost z její práce nevypršela:-) Druhé kolo popsáno z velké části výše. Jen prostě dodám, že ten den bylo skutečně teplo, zvláště tak jižně, jak Stupava (slovenská) je! Moje holka nepřestala na lišku dorážet po celou dobu a v tom neskutečném teple se nevzdala a po pro mě neuvěřitelných 7 minutách otočila a musím podotknout, že pak už lišce nedala šanci se zastavit! Stejná liška potrápila drsňáka předsedy kynologické komise OkO Malacky, kamaráda Ivana, a to tak, že se mu otočila v prvním kotli proti a další 3min mu vzdorovala, než ji ten kousek přes první zlom dotlačil ven (to bylo druhé vyhnání...). Pak již bylo pouze jedno vyhnání - samozřejmě také jezevčík.

Nemám nic proti terierům, ale má první zkouška BL pro všechny plemena mě pouze utvrdila v mé volbě psa. Teď myslím jezevčík versus teriér. Ano - jsou rychlí! Ano - dají chvat raz dva! Ano - občas i hlásí... ale kromě velmi pěkných foxteriéru to z mého pohledu byla práce buď velmi vlažná a nebo absolutně "bez rozumu" = chytnu co mám zrovna u mordy (ocas, noha, prdel..ale vyhnat...neblázněte!:-))