Myslivecký kurz a jeho zakončení v mém podání....

24.03.2015 17:31

Tak je to tady.... má odmlka zde na stránkách byla způsobena zejména tím, že mi poslední víkend v lednu začal opakovací kurz z teorie v myslivosti a následně dne 7.3. 2015 byly zkušební střely (zácházení se zbraní) a týden na to, tedy 14.3.2015 samotná zkouška z myslivosti.

Nebudu se zde rozepisovat o kurzu jako takovém, jen snad zmíním, že jsme se velmi ráda potkala se všemi, co jsem znala od loňského roku. Nejvíce mi samozřejmě k srdíčku přilnuli všichni "čtyři mušketýři" spadající jako adepti do MS mého kamaráda a kolegy z práce (viz zmínky v předchozízch článcích z naháněk) a moje zlatíčko, má osobní šoférka, náš malej "zkouškovej nerváček" (myšleno v dobrém) a hlavně i přes názory některých jiných, velmi hodná, upřímná, chytrá a pro psi dýchající kamarádka Janička. Pevně věřím, že vzhledem k naší blízké vzdálenosti místy bydliště se budeme vídat i po skončení kurzu, hlavně tedy v myslivecké praxi!

Zkušební střely - no co k tomu dodat, moc vtipného mě nenapadá, moc toho co bych sem mohla veřejně psát radši taky ne...jen snad výsledek, všichni jsme prošli k ústním zkouškám:-) Kdo mě chce vidět se zbraní, může mi klidně nabídnout pomoc při plánovaném složení zbrojního průkazu typu C, na což se tedy vůbec netěším...jen opět musím, protože lidé v dnešní době nejsou zvyklí děkovat za pomoc druhých, ale já  ano:

DĚKUJI MOC JIRKOVÉ Š. ZA POMOC PŘI PŮJČENÍ ZBRANĚ, VYSVĚTLENÍ MANIPULACE S NÍ ATP! (oni budou vědět, hezké že mají i stejné iniciály:-))))

Ústní závěrečná zkouška z myslivosti - zde by bylo dobré poznamenat, že první šok jsme zažili s dalšími třemi z naší party při zjištění, že budeme ve zkušební komisy složené ze zkušebních komisařů, kteří nás neučili ani loni, ani letos. Zde se mi opět vyplatilo mé přátelství vzniklé přes holky jezevčice a mé absolvované výcvikové akce.... Jak jsem zmiňovala v příslušném článku, loni na výcvikovém táboře od Monči Illové, jsem se mimo jiné seznámila a myslím, že i zkamarádila ze zatím stále platným předsedou kynologické komise OMS Blansko, a tak jsem to v tento moment využila.... Venca mi svými mailíky přeci jen trochu zklidnil hlavu tím, že mi zkušební komisaře přiblížil jako zcela normální lidi, kteří v žádném případě netouží jako "upíři po krvi studentů z kurzu".

Naše komise

Po slavnostním zahájení v den zkoušky, následovala malá pauzička a šlo se na to. naše skupinka byla zkoušena ve velmi příjemném, menším salónku Sudického dvora, a sama za sebe mohu říci, že to bylo příjemnější, než se "potit u tabule" ve velké zkušebně, jakými oplývají vysoké školy:-) U mě byl plán jasný, co nejdříve absolvovat, pokud možno úspěšně, předmět střelectví ... co si budeme pánové povídat, my ženský (až na nějaké výjimky, které určitě mezi námi existují, nerada bych se někoho dotkla!) to prostě máme s těma zbraněma trochu na delší učení a do té hlavy nám to úplně neleze...a to se považuji skutečně za technický typ! ;-) Pan Kaderka byl ve svém zkoušení, jak jsem čekala dle rozpravy s ním týden před na zkušebních střelách a dle toho co mi písnul Venca, příjemný, snažil se nám natvrdlým i pomoc, leč přesto celkem podrobný a velmi správně z logiky věci, byl také zaměřen na přenesení teorie do praxe! Nakonec se mi povedlo tak nějak něco odpovědět ke všem třem podotázkám, dokonce jsem správně poznala i typy brokových nábojů, které jsem jinak viděla jen na obrázku..takže dobré! Pak již jsem absolvovala předměty dle aktuálního místa u stolečků, jako druhá kynologie, kde jsme se s panem Žákem trošičku zapovídali, zvláštní že u mě;-) a následný sled - zoologie, lovectví, péče o zvěř, osvěta a na závěr legislativa. Nutno říci, že tak jak mi přála štěstěna ve vytáhnutých otázkách na této zkoušce, není snad ani možné! Myslím, že štěstíčko jsem si vybrala na hodně dlouho dopředu:-)

Slavnostní zakončení

 

No a co říci závěrem - dopadlo to, jsem mezi Vámi myslivci a teď mě čeká ještě ta pro mě nepříjemná část, a to je zmiňovaný zbrojní průkaz, se svými 500 otázkami do testu, naučit se taky něco trefit...atp...leč když to dopadne, čeká na mne již v případě mého zájmu nachystána jak kulovnice, tak brokovnice u části naší rodiny:-)

Pasování na myslivce mě a kamráda z druhé komise

Přikládám fotečky, které nejsou nic moc, jsou od kamarádů z kurzu a to se blbě fotí, když jste sám "nastoupen"...snad brzy přibydou i nějaké oficiální od jednatele OMSu, jelikož toho jsem minimálně u vyhlašování výsledků viděla fotit přímo proti nám...myslím, že nemusím dodávat, že snaha nepít, která měla být podpořena přijetím vlastním autem, úplně nevyšla...auti zůstalo zamčeno na noc za branami Sudického dvora a já dopadla..nooo...bylo mi špatně už v noci a následoval abstinenční týden;-)

A takhle to pak vypadalo