Zkoušky vyhledání, vyhánění a nahánění zvěře - 23. 8. 2015, Velké Opatovice

12.11.2015 16:19

Pro mne netradičně v neděli, konkrétně 23.8.2015 jsem se odhodlala se svou mladší holčičkou na další zkoušky lovecké upotřebitelnosti. Tentokráte sice ne zrovna po důsledném výcviku, ale jelikož se jednalo dle mě o typ zkoušky, kde jde hlavně o vrozenou chuť "nahánění" spojenou s vytrvalostí a nepříliš velkou závislostí na vůdci, samozřejmě spojenou aslespoň trochu s poslušností, neměla jsem ani přespříliš velké výčitky svědomí!

Na zkoušce se sešlo právě tak akorát psů na jednu skupinu, tedy komorní atmosféra 6-ti psů s vůdci a jedním párem rozhodčích. Těmi byli pro mne neznámý Roman Dvořak, známý z řad jezevčíkářů Radim Ille a nad nimi držel jako vrchní rozhodčí bedlivé oko pan JUDr. Bohumil Hotař. Co do složení pejsků, byli přítomny dvě feny dlouhána standard, dvě feny borderteriéra, jedna fena jagdteriéra a jeden pes trpasličího drsňáka pod vedením kamaráda Venci Kučery.

Annie je rozený honič, samozřejmě bráno v kontextu rasy jezevčík (nebudeme srovnávat s honiči...). Také to prokázala hned při první disciplíně, kde jí nedělalo problém nahánění v houštině, šla daleko, a prohledala krásný okruh kolem nás. Samozřejmě vzhledem k její pubertě mě zatrnulo hlavně v okamžik, kdy mi rozhodčí po proběhlém časovém limitu nakázali fenu přivolat. No k mému podivu se na píšťalku vrátila celkem brzy, na cestu vyběhla kousek ode mne a po rázném povelu (se slovem v mezinárodním jazyce) seděla vzorně u mě:-)

Další průběh zkoušek již byl z naší strany v pohodě a k mé radosti jsme dokončily zkoušky v první ceně s výsledkem I.cena 79b. Vítězkou zkoušek se stala černopálená fena dlouhosrstého jezevčíka (omlouvám se, ale přesně jsem  si nezapamatovala jméno) s kořeny v místní CHS "z Opatovických lánů".

Jedna bordice a jagoška Kačenka bohužel neuspěly (vůdcové odstoupili po nevydařeném nahánění), každá z nich neměla svůj den z jiného důvodu, ale určitě to bylo pro obě feny dobré rozhodnutí;-)

Přesné výsledky v kartě Annie